از انیمیشن «فتح تهران» تا نمایش مضحک کشتیکج جده!
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۵۲۱۹
کاربران سعودی در واکنش به مسابقات کشتی کج در جده و نمایش زشت و مضحک علیه ایران نوشته است سربازان ما در مرزهای جنوبی میجنگند، بن سلمان مجالس لهو و لعب و اباحهگری و فحشا را رواج میدهد.
به گزارش مشرق، حدود پنج ماه پس از انیمیشن سعودی علیه ایران که در آن جنگ افروزی با جمهوری اسلامی ایران از نگاه رژیم سعودی به تصویر کشیده و در این جنگ "تمام عیار" خیالی همه زیر ساختهای ایران را به فرماندهی مستقیم محمد بن سلمان از بین برده و ظرف مدت کوتاهی وارد تهران میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
انیمیشنی که مدتها سبب خنده و تمسخر حتی شهروندان عربستانی شد، نوبت به سناریوی کشتیکج رسید تا این بار پیروزی دیگری برای بن سلمان علیه ایران در یک کشتی کاملا نمایشی رقم بخورد و البته به گفته منابع سعودی، تنها برای پنج دقیقه حضور کشتیگیران مورد نظر بن سلمان، 10 میلیون دلار از جیب مردم عربستان هزینه شده است تا خرج پهلوانبازیهای بن سلمان شود.
یک فعال عربستانی در توئیتر در واکنش به برگزاری مسابقات کشتی کج در جده نوشته است در حالی که سربازان ما در مرزهای جنوبی میجنگند، بن سلمان مجالس لهو و لعب و اباحهگری و فحشا را رواج میدهد.
واکنش این کاربر به مسابقات کشتی کج بود که برای اولین بار در عربستان از سوی حکومت این کشور برگزار شد و بیش از 60 هزار سعودی از جمله زنان از نزدیک در ورزشگاه الجوهره جده به تماشای آن نشستند.
اما نکته عجیب این مسابقات، این بود که چند کشتیگیر با پرچم ایران بر روی رینگ حاضر شدند و جنجال زیادی در عربستان به پا کرده و توجه فعالان در فضای مجازی را هم به دنبال داشته است، اینکه چند کشتیگیر با پرچم ایران در این ورزشگاه سعودی حاضر میشوند از یک سناریوی هدفمند دیگر حکومت سعودی علیه ایران حکایت میکند تا همه این افراد طبق این سناریو درمقابل کشتیگیران سعودی شکست بخورند.
برخی کاربران از حضور پرچم ایران در این مسابقات آن هم در عربستان انتقاد کرده و برخی چنین برنامهای را به نوعی خیالپردازی مقامات سعودی توصیف کردهاند.
یک کاربر عربستانی با عنوان یزید الغامدی در انتقاد از این نمایش جدید بن سلمان نوشته است یک فرد مرتبط با این مسابقات گفته است حکومت ابن سعود(بن سلمان) 10 میلیون دلار به این کشتیگیران داده تا این صحنه زشت را علیه ایران به راه اندازند، تمام این صحنهسازیها پنج دقیقه بیشتر طول نکشیده، یعنی هر کشتیگیر دقیقهای یک میلیون دلار گرفته است، یعنی بیشتر از حقوقی که یک سرباز بیچاره سعودی طی 20 سال در مرزهای جنوبی(با یمن) دریافت میکند.
خبرگزاری آناتولی ترکیه با اشاره به حضور کشتیگیران آمریکایی ایرانیتبار در این مسابقات نمایشی که یکی از آنها پرچم ایران را هم به دست گرفته است و بر اساس طرح هدفمند قبلی در مقابل کشتیگیر سعودی شکست میخورد به نقل از منابع سعودی آن را صحنه نمایشی و بیانگر غلبه ریاض بر ماجراجوییهای تهران! توصیف کرده است.
اواخر فوریه گذشته بود که ترکی آل الشیخ رئیس شورای اداره ورزش عربستان توافقی با فینس مکماهن رئیس موسسه بینالمللیکشتی آزاد تفریحی(کشتی کج) برای برگزاری مسابقات کشتی کج به شکل انحصاری در عربستان به مدت 10 سال امضا کرده بود. آل الشیخ که مشاور بن سلمان هم به شمار میرود، در مسابقات نمایشی جده ضیافت شامی را برای آمریکاییهای شرکت کننده ترتیب داد که این ضیافت پرهزینه سبب بروز بحث و جدل در میان سعودیها شده است.
خیالپردازیهای بن سلمان در برابر ایران تمامی نداردآذر سال 1396 بود که پخش انیمیشنی از سوی سعودیها علیه ایران سر و صدای زیادی به پا کرده بود، حاکمان عربستان که در جنگهای واقعی که خود در منطقه طی یک دهه اخیر در راستای خدمت به اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی شعلهور کردهاند، هیچ دستاوردی جز شکست نداشتهاند، با روی آوردن به انیمیشنسازی تلاش کردهاند تا در فضای مجازی و کارتونی ایران را شکست دهند و عقدههای حقارت خود را بیش از پیش به جهانیان نشان دهند.
در آن انیمیشن خیالی، جنگ با جمهوری اسلامی ایران از نگاه سعودی به تصویر کشیده شده و در این جنگ "تمام عیار" خیالی همه زیر ساختهای ایران را به فرماندهی مستقیم محمد بن سلمان از بین برده و ظرف مدت کوتاهی وارد تهران میشود. انیمیشنی که مدتها سبب خنده و تمسخر حتی شهروندان عربستانی شد.
در این انیمیشن خیالی سعودیها، ابتدا نیروی دریایی ایران از بین رفته، بعد موشکهای ایرانی مورد هدف قرار میگیرد و پس از آن نیروگاه هستهای بوشهر و فرودگاه مهرآباد از بین میروند و بعد از آن نیروهای عربستانی به آزادی آمده و مورد استقبال مردم قرار میگیرند!از نکات جالبی که در این انیمیشن به نمایش در آمده بود، دستگیری سردار قاسم سلیمانی بودکه توسط نیروهای نظامی سعودی انجام شد، حکومت سعودی در حالی این انیمیشن مضحک را منتشر کرده بود که اکنون بیش از سه سال است در جنگ علیه مردم یمن که سلاحهای ابتدایی در اختیار دارند هیچ دستاوردی را کسب نکرده و بارها در فیلمهای منتشر شده شاهد فرار نظامیان سراپا مسلح سعودی از دست رزمندگان یمنی بودهایم.
در این انیمیشن که تماماً به زبان انگلیسی! بوده و انتقادات زیادی را در جهان عرب به همراه داشته، همه سلاحهای به کار گرفته شده از سوی عربستان آمریکایی و فرانسوی است، در حالیکه در فضای واقعی به علت پیشرفته بودن این تسلیحات، کارشناسان نظامی آمریکایی و فرانسوی و حتی خلبانان مصری آنها را هدایت میکنند.
عربستان در حالی باران موشکی ایران را در این انیمیشن بی اثر کرده بود که در فضای واقعی، برای هدف قرار دادن یک موشک ابتدایی یمنی بیش از 6 موشک پاتریوت شلیک شد و در آخر هم مشخص نشد که موشک، مورد هدف قرار گرفت یا نه.
قسمت پایانی این ماجرا به استقبال مردم ایران از نظامیان سعودی در میدان آزادی پرداخته که کپی برداری از رفتار مردم عراق در قبال نظامیان آمریکایی بوده و نشانگر عمق نا آشنایی آنها با جامعه ایران است.
چنین تحرکاتی از سوی سعودیها نشان دهنده عمق تنگنا و ورطهای است که این رژیم در منطقه به سبب ماجراجوییها و همراهی کورکورانه با طرحهای خطرناک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملتهای مسلمان منطقه گرفتار شده، رژیمی که از نظر ترامپ فقط تا زمانی که بتوان آن را دوشید و پولهای بادآورده آن را خرج کاریابی برای جوانان آمریکایی کرد، ارزش حمایت دارد و اگر این حمایتها قطع شود، این رژیم سرکوبگر به راحتی سقوط خواهد کرد.
منبع: تسنیممنبع: مشرق
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهمترین هدفم در بازی سازی بالا بردن نام ایران در سراسر جهان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روزها گوشیهای هوشمند به یار و همراه همیشگی بزرگ و کوچک تبدیل شده و هرکسی در گوشه و کنار و موقع فراغت مشغول بالا و پایین کردن صفحه گوشی و بازی کردن با آن است. خوشبختانه در سالهای اخیر بازیهای موبایلی جای خود را در میان مردم باز کرده و استقبال خوبی از آنها صورت گرفته؛ چرا که مطابق با ذائقه مردم طراحی و ارائه شدهاند. یکی از این بازیها «امپراتورهای قلابی»است که به عنوان بهترین بازی موبایل و تبلت در فستیوال «گیم کانکشن ۲۰۲۴ آمریکا» شناخته و کاندید دریافت جایزه در بخش «بازی سال منا» شده است. به همین دلیل به سراغ مهرداد رضایی سازنده این بازی رفتیم و با وی به گفتوگو پرداختیم که در ادامه میخوانید:
آنا: لطفا درباره بازی «امپراتورهای قلابی» توضیح دهید.
رضایی: نخستین و اصلیترین من بازی «آناهیتا» بود که در سال ۱۳۹۷ ساخته شد و در جشنواره بازیهای رایانهای در ۲بخش بهترین داستان و بهترین بازی ماجرایی نامزد شد. بعد از آن، بازی ماجرایی محض و کمدی «فقط چپ را بگیر» یا (Just take your left) را ساختیم. و در نهایت مهمترین و موفق بازی که توانستیم بسازیم «امپراتورهای قلابی» است که بالای ۵ شخصیت دارد که گیمر مدام بین آنها سوییچ میکند. هر کدام از این کاراکترها در دنیای خود فکر میکنند که خیلی زرنگ هستند و چون داخل یک آپارتمان زندگی میکنند مدام مزاحم هم میشوند به نوعی فکر میکنند قدرت برترند اما در اصل همه آنها پوشالی و توهمزده هستند.
هم بازی کنید و هم انیمیشن ببنید
آنا: وجه تمایز این بازی با دیگر بازیها چیست؟
رضایی: وجه تمایز این بازی با سایر بازیها این است که هم میتوانید بازی کنید و هم انیمیشن ببینید و داستان را به صورت بازی جلو ببرید. در یکی از فستیوالها یکی از منتقدان ژاپنی گفته بود ما برای نخستین بار شاهد بازیی هستیم که صرفا بازی نیست و کارتون است و با نداشتن محدودیت سنی همه میتوانند از آن لذت ببرند. این بازی در فستیوال «گیم کانکشن۲۰۲۴امریکا» برنده جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت و در «منا گیم آوارد» در بخش بهترین بازی سال نامزد دریافت جایزه شد. گفتنی است این دوره رقابتهای در فستیوال منا با حضور بازیهای مطرح از کشورهای آمریکایی و اروپایی برگزار شد.
آنا: این بازی چقدر در بین گیمرها طرفدار دارد؟
رضایی: این نوع بازیهای ماجرایی چون نیاز به فکر کردن دارد،مخاطبهای خاص خودش را دارد. این بازی در کافه بازار امتیاز کامل را گرفته و در سایت گیم خارجی روی سایت itch.io فروش خوبی داشته است، اما واقعیت این است که مخاطبان زیادی ندارد، کسی که با موبایل بازی میکند دوست دارد یک بازی را بهسرعت تمام کند و جایی را منفجر کند یا کارهایی از این دست انجام دهد و سرگرم شود. درحالیکه بازیها ماجرایی، فکری هستند و عموم گیمرها علاقه چندانی به آن نشان نمیدهند.
مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان
آنا: هدف شما از بازیسازی چیست؟
رضایی: متاسفانه یا خوشبختانه در این صنعت به دنبال پول نیستم و برای دل خودم بازی میسازم. بنابراین در درجه اول بازی میسازم که خودم راضی شوم و بیشتر به دنبال کشف دنیاهای جدید ذهنم هستم نه تکرار بازیهای ساخته شده در دنیا، بلکه فکرهای خودم را خیلی بیشتر دوست دارم حتی اگر برایش مخاطب هم پیدا نشود؛ چون مخاطب بازیهایم باید اهل فکر کردن باشند. در درجه بعد مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان تمام دغدغه من است. اسم ایران در تمام بازیها ثبت شود و امضای کار باشد. در بازی بعدی که قرار است ارائه شود و سناریوی آن تقریبا به طور کامل نمادهای ایرانی استفاده شده که می توانیم درگفتوگویی مفصل به جزئیات آن بپردازیم. خوشبختانه تجهیزات لازم در کشور وجود دارد که بتوانیم این صنعت را توسعه و گسترش دهیم و نیاز به مهاجرت نباشد.
آنا: در حال حاضر ایران در صنعت بازیسازی چه جایگاهی دارد؟
رضایی: با توجه به اینکه من گیمر بازیهای موبایلی نیستم، اما وضعیت بازیهای موبایلی در ایران خوب است و بازیهای کارتی، پازل و فکری به خوبی مورد استقبال قرار گرفته و رشد خوبی داشته. خوشبختانه بازی سازهای ایرانی در عین حال که شرکتهای بزرگی نیستند و حمایتهای چندانی نداشتند اما بازیهای خوبی ارائه کردند.
ورزشکاران در اولویت هستند تا هنرمندان
آنا: با چه چالشهایی در این زمینه مواجه هستید و چه انتظاری از متولیان دارید؟
رضایی: چالش شخصی من پیادهسازی افکارم در جهت طراحی و ارائه بازیهای جدید است؛ اما چالش دیگر این است که از نهادهای متولی انتظار دارم که بازیسازان را همچون ورزشکاران مورد توجه قراردهند، هنرمندان واقعا مهجور واقع شدهاند. این حمایتها هم لزوماً مادی نیست. شما ببینید وقتی یک کشتیگیر قهرمان میشود چقدر در رسانهها مطرح میشود. درحالیکه یک بازیساز در رسانهها دیده نمیشود. اگر تبلیغات و حمایتهای کافی صورت بگیرد ما میتوانیم بازیها را با قیمتهای بهتر و با تعداد بیشتری به فروش برسانیم؛ زیرا انیمیشن هزینهبراست و نیازمند تأمین مالی است.
اگر بخواهیم انیمیشنها را ارتقاء دهیم نیازمند حمایتهای بیشتری هستیم از سوی دیگر ما برای بازیسازی در کشور تهیه کننده کم داریم؛ زیرا ترجیح میدهند فیلم بسازند که خروجی خوبی از لحاظ مالی داشته باشد. ساخت انیمیشن دو سال زمان میبرد و معلوم نیست در آخر فروش خوبی داشته باشد یا خیر؟ پس حق دارند محتاطانه عمل کنند و پول را جایی سرمایه گذاری کنند که خروجی بهتری داشته باشد.
دیسکورد فضایی برای تبادل نظر بازی سازان/ علت از دسترس خارج شدن آن چیست؟
مسئله دیگر از دسترس خارج شدن سایت «دیسکورد» است این شبکه گیم شبکه بسیار خوبی جهت تبادل نظر بین بازی سازان در سراسر جهان بود که در آن بازی سازان مطرح دنیا به صورت برخط و آنی پاسخ سوال افراد را می دادند که خود این موضوع به رشد بازی سازان داخلی کمک بزرگی میکرد. به نظر من بهتر است در این زمینه تجدید نظری صورت بگیرد.
انتهای پیام/